Workshop om hur du kan jobba proaktivt och kommunicera bättre med gästerna under flera tillfällen i gästens upplevelse cirkel.
Syftet är att våra gäster stanna längre och köpa mer aktiviteter på plats.



Under workshopen jobbar vi med:
De olika stegen i upplevelseprocessen som våra gäster går genom. Från att dem Googlar och letar på nätet till check-in och från vistelse, bokning av extra aktiviteter på plats till hemkomst och bedömning.
Hur kan vi komma i kontakt med och påverka våra besökare under de olika stegen?
Vad kan vi göra proaktivt för att hjälpa våra gäster att ta ett beslut?
Mer försäljning
Att få mer och bättre bedömningar
Bygga en kunddatabas och vad kan vi göra med den?
Praktiska förebilder och övningar

Resultat: Du förstår hur gästens upplevelsecirkel fungerar. Ökad kunskap om när och hur du kan kontakta gästen i de olika stadier. Planering och prioritering om hur du kan använda olika hjälpmedel såsom sociala medier, mejl, hemsidan och bedömningshemsidor. Du går hem med praktiska tips och färdiga mallar du kan använda i din verksamhet.

Till dig som representerar ett turistföretag, region, destination, kommun eller annan organisation / grupp inom turistindustrin som vill öka kunskapsnivån. 
Halvdag
Min / Max storlek av gruppen: 20 deltagare
Workshopen kommer att hållas i hela Norden.
Valfritt på svenska eller engelska
Pris: 9 500 kr ex moms. Eventuella resekostnader och boende tillkommer.