Att smida en utmärkt produkt

Produktutevckling

Råvaror, hjälpmedel och kunskap

Produktutveckling i turism: en halvdags workshop om produkter, paketering och prissättning.

Workshoppen Produktutveckling i turism ger dig verktyg och kunskaper för att kunna skapa nya produkter. Inklusive målgrupper, paketering, prissättning och marknadsföring & försäljning för att kunna skapa och sälja dina nya produkter. Vi tar även med samarbete, hållbarhet och säsongerna för att få våra gäster att stanna längre och göra mer.
Har du redan flera produkter på plats? Då är det kanske dags att kolla på de befintliga produkterna.

Produktutveckling i praktiken

Under workshoppen jobbar vi med praktiska hjälpmedel, övningar och How-to tips & tricks du kan ta med dig. Målet för idag är att du har en ny färdig och bokningsbar produkt.
Exempel på produkter:
Aktiviteter – Paketen ska utvecklas så att besökaren kan hitta den aktivitet inklusive boende och mat som passar. Kanske till om med ett paket som kan attrahera olika målgrupper.
Boende – Paketen ska utvecklas tillsammans med aktivitetsaktörer som bjuder på till exempel naturupplevelser.
Mat – Jobba tillsammans med boende eller besöksmål och utveckla paket med både hel- och halvpension. Inklusive picknickkorgar, mellanmål och middag.

Alla pratar om paket

Varför ska jag ha paket? Paketen ska vara attraktiva för väldefinierade målgrupper, konkurrenskraftiga och bidrar till en bättre lönsamhet. Genom paketering skapar vi attraktiva och lättköpta erbjudande. Det gör det enkelt för kunder att välja efter eget intresse. När vi skapar ett paket tillsammans för en gemensam målgrupp uppstår ofta möjligheten att överträffa gästförväntningar och till och med merförsäljning.
paketering

Om workshoppen Produktutveckling

Var: hela Sverige och Norge
Utmärkt för: turistföretag, besöksmål, destinationer, regionala och kommunala turistaktörer
När: efter överenskommelse
Grupp: max 20 deltagare
Tid: halv dag
Pris: 9 500 kr ex moms.
Eventuella resekostnader och boende tillkommer.

INFORMATION OCH BOKNINGAR

Framtidens besöksnäring, intressant länk till Tillväxtverket
Våra workshops