Utan utmärkta produkter, inga besökare.
Därför har vi en workshop produktutveckling, paketering och prissättning.
Verkstaden ger dig verktyg och kunskaper inom kundupplevelse, målgrupper, prissättning och marknadsföring & försäljning för att kunna skapa nya produkter. Samarbete, hållbarhet och säsonger en del av workshopen för att få våra gäster att stanna längre och göra mer.
Har du redan flera produkter på plats? Då är det kanske dags att kolla på de befintliga produkterna. 

Under workshopen jobbar vi med praktiska hjälpmedel, övningar och How-to tips & tricks du kan ta med dig. Målet för idag är att du har en ny färdig och bokningsbar produkt.
Exempel på produkter:
Aktiviteter – Paketen ska utvecklas så att besökaren kan hitta den aktivitet inklusive boende och mat som passar. Kanske till om med ett paket som kan attrahera olika målgrupper.
Boende – Paketen ska utvecklas tillsammans med aktivitetsaktörer som bjuder på till exempel naturupplevelser. 
Mat – Jobba tillsammans med boende eller besöksmål och utveckla paket med både hel- och halvpension. Inklusive picknickkorgar, mellanmål och middag.
Paketen ska vara attraktiva för väldefinierade målgrupper, konkurrenskraftiga och bidrar till en bättre lönsamhet. Genom paketering skapar vi attraktiva och lättköpta erbjudande. Det gör det enkelt för kunder att välja efter eget intresse. När vi skapar ett paket tillsammans för en gemensam målgrupp uppstår ofta möjligheten att överträffa gästförväntningar och till och med merförsäljning.

Till dig som driver ett turistföretag, jobbar på en region, destination, kommun eller annan organisation / grupp inom turistindustrin som vill öka kunskapsnivån.
Halvdag och hemläxa i förväg (30 min) och efteråt
Min / Max storlek av gruppen: 20 deltagare.
Valfritt på svenska eller engelska
Pris: 9 500 kr ex moms. Eventuella resekostnader och boende tillkommer.